Invigning Wendelsbergs DiscgolfPark 3 juli kl 13

2021-06-26 i Allmänt

Mölnlycke Frisbee Club inbjuder i samverkan med Härryda kommun till invigning av en ny discgolfbana i Wendelsbergsparken i Mölnlycke.

Discgolfbanan är en del i upprustning av hela Wendelsbergsparken, ett projekt inom Göteborgs Insjörike och finansierat av EU:s Landsbygdsfond.

Den lokala frisbeeförening som bedrivit lagsporten Ultimate under flera år har nu också möjligheten att bedriva verksamhet inom den individuella frisbeegrenen Discgolf, något klubben eftersträvat under lång tid.

Discgolfbanan är uppförd av kommunens egen personal med hjälp av professionell banläggare och frisbeeföreningen. Banan är öppen för allmänheten och hoppas dra många besökare och utövare till parken, där frisbeeklubben också kommer bedriva ungdomsverksamhet, tävlingar, veckotour, utlåning av discar med mera. Närliggande skolor kommer också kunna förlägga idrottslektioner i parken.

Invigningen sker på lördag den 3 juli kl 13.00 där frisbeeklubben erbjuder utlåning av discar för att prova på sporten. Välkommen!!

OBS respektera gällande rekommendationer genom att hålla avstånd och använda handsprit. Deltagarantalet begränsas till 100 personer som arrangemang utomhus.

Parkering sker lämpligast på den stora parkeringen vid Massetjärn i Mölnlycke, gå sedan upp i parken till vänster om de nybyggda hyreshusen vid Mölnlycke Fabriker.

För mer information kontakta:

Mölnlycke Frisbee Förening

Daniel Frosterud,                                         Mikael Thorvandt