Headerbild

Discgolf Wendelsberg

Sommaren 2021 öppnade Wendelsbergs DiscgolfPark i Mölnlycke! Välkomna att spela på en 9-hålsbana i vacker parkmiljö. Hålen på banan är relativt korta men samtidigt mycket utmanande med trång passager, dammar och andra hinder på vägen.

Banan är byggd av kommunen som en del i upprustning av hela parken. Banan är öppen för allmänheten. Föreningen sköter det vardagliga underhållet och försöker förbättra tillgänglighet och trivsel. En frivillig banavgift på 20 kr är välkommet, swisha på 1230489559

OBS Parkering ska ske på den stora parkeringen vid Massetjärn! All parkering uppe vid bostadshusen, elskåpet eller Parkvägen är inte tillåten.

Klubben kör veckotour och andra aktiviteter, se Facebookgrupp Wendelsbergs Discgolfpark för aktuella händelser.

Klubben siktar också på att utöka banan med ytterligare 9 eller t o m 18 hål uppe i skogsdelen.

Bankarta Wendelsbergs Discgolfpark

Ladda ner bankartan här Wendelsbergs DIscgolfpark karta

Vill du skriva scorecard på papper finns en mall scorekort MFC

Adress